mandag 15. februar 2010

Martine gjesteblogger fra oppholdet:



Dagsheltene
Vin til lunsj, pastis til kvelds; ruset på Paris lekelevde vi i hula, lette etter gamle penger (les: unge menn med arvet formue), spilte vi ustemte melodier på gamle piano, lo og delte stillhet. Vi spiste croissanter fra bakeren på hjørnet, løksuppe på en fløyelsrød cafè i mørkegult lys fra en tung lysekrone, vandret så hælene blødde, røykte sigaretter og forvandlet nettene til morgener dansende tett i dampende lokaler. Le Cambodge, Nutella & banan, Chez Prune, Panic Room, Be There, amerikanere, Pop-In, Merci, Shakespare & Co, Cheezy på metro, Yves!
Bekymringsløst svevde vi over de frostlagte gatene og vinterluften forvandlet ordene våre til en hvit sky av glede og latter. Alle disse gode stundene lekte med tiden og fikk den til å føles uendelig, men dessverre samtidig til å fly.
En slik opplevelse er ikke nok å si at jeg setter pris på, fordi den var prisløs, unik og ekte. Jeg bevarer dette flotte minnet sammen med alle de andre vi har sammen og DERE for alltid i mitt hjerte, og da betyr det heldigvis lite at vi sees altfor sjeldent! Tusen hjertlig takk og lykke til videre i den gjenværende tiden, jeg håper dere fortsetter å kose dere like mye som jeg var vitne til: ) klem fra Martine

2 kommentarer:

  1. Herlig beskrivels av vennskap. Her er det nokon som kan livsnytelse - tenker eg! Ragnhild.

    SvarSlett